Karriereveileder, rådgivere og miljøarbeidere

Bilde av karriereveileder Martine Steinland

Gjennom karriereveiledning ønsker vi at elevene skal mestre overganger på en trygg måte. De skal få selvinnsikt og bli kjent med seg selv, få hjelp til å finne informasjon og utforske mulighetene sine, slik at de kan ta gode valg knyttet til utdanning- og jobb. Dette gjør vi ved at elevene får verktøy til å utforske sine interesser, vi gjennomfører gruppeveiledning i klasserom, inviterer aktører, arbeidsgivere og utdanningsinstitusjoner til skolen, booker inn foredragsholder og holde workshops innen ulike temaer som jobbsøk, høyere utdanning, «flytte hjemmefra» for å nevne noe. Elevene får også besøke ulike bedrifter og institusjoner slik at de får bedre innsikt i hvordan utdanning og arbeid foregår.
Ta gjerne kontakt med Martine Steinland om du lurer på noe.

Våre rådgivere og mangfoldsrådgiver kan hjelpe de fleste med det meste. Send dem en e-post dersom du ønsker tidsavtale.

Studiespesialisering Vg3 og Påbygg (3PBB, 3PBC og 3PBD):
Thomas Kruse

Studiespesialisering Studiespesialisering Vg1 og Vg2 (2STB og 2STC)
Mikkel Kluge
Studiespesialisering Vg2 (2STA og 2STB)
Marianne Borud Veiby

Helse- og oppvekstfag (Vg2 og Vg3) og Påbygg 3PBA:
Anita Medby
Helse- og oppvekstfag Vg1 og KDA
Lina Jagels

Vi har to miljøarbeidere som jobber på Herselb vgs. Ønsker du å snakke med en av dem, er det bare å sende dem en e-post eller oppsøke dem i friminuttene:

Astrid Ljøgodt