Sommerstengt skole - lurer du på noe om vitnemål eller eksamenskurs?

Vitnemål fra Herselb vgs

om du har spørsmål om vitnemål. Adressen dit er Grensesvinegn 6, Helsfyr

Ring på forhånd og avtal tidspunkt. Telefon: 960 91 800

Telefonen er bemannet mandag til fredag 12.00-15.00. (Torsdag til kl. 16.00) Dette gjelder i perioden 4.7-29.7. I tiden før og etter det, må du kontakte oss på e-post

Vitnemål må da hentes og vi sender det ikke i posten.

Vitnemål er et verdipapir og det er svært viktig at du kommer og henter det. I år er det ekstra viktig hvis du har søkt studier gjennom Samordna Opptak. Det er ikke helt sikkert at alle vitnemålene blir lastet opp automatisk til Samordna Opptak. Du må derfor logge deg inn på Samordna Opptak og sjekke om vitnemålet ditt ligger der (fra 23. juli). Hvis du ikke ser vitnemålet ditt der, må du laste det opp selv. (Kompetansebevis ligger ikke i Samordna Opptak, så har du ikke bestått alle fagene, trenger du ikke å sjekke).

NB!! Hvis du ikke kan komme, må du gi noen andre fullmakt til å hente for deg. Fullmakten må inneholde fullt navn og personnummer både til deg og til personen som skal hente. Fullmakten må også ha dato og være underskrevet av deg.

Personen som henter vitnemålet/kompetansebeviset for deg må legitimere seg (pass, bankkort m bilde, sertifikat, eller annen godkjent legitimasjon) og signere.

Til elever i Vg3 som har fått kompetansebevis.
Hvis du har fått IV (ikke vurdert) i ett eller flere fag eller ikke har bestått alle fag fra Vg1 eller Vg2, har du muligheten til å bli meldt opp til privatisteksamen og følge kurs i fag/ene du trenger.
Her finner du informasjon om tilbud om eksamenskurs og privatisteksamen  . Gi beskjed om du ønsker eksamenskurs og eksamen. Fristen er 1. september 2022.