Entreprenørskap og beriftsutvikling 2

NM vinner 2018 Jalla miljø

Å skape endringer i verden rundt oss kan høres ut som en stor og vanskelig oppgave, hvertfall hvis en ikke vet hvor en skal begynne eller har de riktige verktøyene. Å skape noe nytt skal være gøy og gi en følelse av mestring. Det er også avgjørende for samfunnet at vi kommer opp med nye ideer, løsninger eller produkter og jobber.

I Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2 er kjerneelementet innovasjon der du utforsker kreativitet i nye virksomheter og tenker hvordan du kan forbedre ideer og konsepter i tråd med samfunnsutviklingen. En verden i rask endring krever at vi også endrer oss og lærer å tenke nytt. De bedriftene som ikke forvalter våre ressurser på en bærekraftig måte vil møte store utfordringer i fremtiden. Virksomheters valg av visjoner, verdier og bruk av teknologi og ressurser har stor betydning for verdiskapning, og det kan være din oppgave å hjelpe dem på veien. I dette faget skal du ikke lage din egen ungdomsbedrift slik du gjør i Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1, men du lærer å tenke strategisk, stort og internasjonalt.

Unge entreprenører og bedrifter fra Hersleb

Hersleb har utmerket seg en rekke ganger med å vinne priser i Ungt entreprenørskap og vi ble kåret til Norges entreprenørskapsskole i 2020. Dette takket være våre dyktige elever og lærer.

Under ser du bilder av tidligere års ungdomsbedrifter som har hatt stor suksess

Pris har også vår dyktige entreprenørskapslærer Kjetill Gunnarson fått