Helseservicefag Vg2

Elev på HO

På Vg 2 Helseservice vil du få muligheten til å utvikle kompetanse innenfor de ulike helseserviceyrkene. Som elev hos oss vil du få muligheten til å utvikle din evne til å yte service overfor kollegaer, pasienter og kunder, samt til å samhandle med andre yrkesgrupper.

Skolen har flotte lokaler som kan gi mye praktisk opplæring. Det vil være mulighet for praksis en dag i uken på tannlegekontor, legekontor, apotek eller Oslo universitetssykehus (OUS).
På Vg2 Helseservice legger vi vekt på tverrfaglighet med samarbeid og læring i fokus. Opplæringen vil gjøre deg i stand til å arbeide raskt, nøyaktig og selvstendig. Forstetter du på Vg3 hos oss, kan du velge mellom utdanningsprogrammet helsesekretær eller tannhelsesekretær.

Elever fra Vg 2 kan få tilbud om utveksling i Tyskland eller England

Mer generell informasjon om Vg2 Helseservicefag finner du på vilbli.no.

Programfag på Vg2 Helseservicefag

Helse og sykdom