Takk for besøket på Åpen dag

Tur 5

KDA:
Visste du at du fra høsten av kan velge KDA her hos oss? Vi vil ha helt nytt utstyr og tenknologi, nyoppussede lokaler, nye macer til alle elevene på KDA og de beste lærerne innen kunst, design og arkitektur. Hersleb ligger sentralt og vi har kort vei til alt sentrum kan tilbyr. Vi har mange spennende og nytenkende samarbeidspartnere og vi skal videreutvikle samarbeidet med de andre to KDA skolene i sentrum. På Åpen dag vil du møte elever som går på KDA allerede (på andre skolene). De kan fortelle deg hva det vil si å gå på KDA og hvilke muligheter denne retningen gir.

SSØ/REALFAG
På Hersleb tilbyr vi også studiespesilalisering med fordypninger innen SSØ eller realfag. På Åpen dag møter du elever og lærere som kan fortelle deg mer om dette og hva de ulike fagene innebærer. I våre topp moderne realfagsrom vil du kunne bli med på ulike forsøk. Elever fra vg1 vil presentere det tverrfaglige prosjektet de har jobbet med sammen med Klimahuset (en del av vårt utvidede klasserom) Elevbedrifter på Hersleb vil vise deg ting de lager, og alle de mulighetene etreprenørskapsfaget gir. Hvis du vil kan du utfordre en av våre breddeidrettslærere i en ballduell.  Vi vil også vise deg læringsmuligheter og metodikker jobbing på vårt Makerspace gir. Velger du spansk hos oss, har du muligheten til å bli med på tur til Spania.

HELSE- OG OPPVEKSTFAG:
Tenker du å søke Helse- og oppvektsfag? På Åpen dag vil elever guide deg opp til 4. egt., der helse- og oppvektsfag sine spesialrom ligger. Her vil du få innblikk i prøvetaking på labriatoriet, se hvordan en skiftestue fungerer, besøke legekontoret vårt og se det topp moderne fullt utstyrte tannlegekontoret elevene får jobbe på. Starter du på HO hos oss, kan du også få muligheten til å søke utveksling i Spania eller Tyskland. Hersleb er den eneste skolen som tilbyr tannhelsesekretær som fordypning i Vg3. Skal du bli det eller helsesekretær, bør du velge HO hos oss. Da har du muligheten til å gå å samme skole alle tre årene og bli godt kjent med medelever og lærene.

På Åpen dag vil du også få innblikk i vårt fine elevmiljø og alle aktivitetene du kan bli med på. Vi har årlig fotballcup, historisk trappeløp, quiz/kahoot i storefri, sjakk og spillhappninger. I skolens eget lydstudio kan du selv lage eller mikse egernprodusert musikk. Du vil også møte mange av våre spennende samarbeidspartnere, som vil fortelle deg om de muligheter/ tilbud elever hos oss kan bli med på. På biblioteket kan du bli med på bokryggspoesi eller lage eget bokmerket. Kantinen vår vil presentere sitt tilbud og kan fortelle deg mer om hvilket gratis frokosttilbud elevene har hver dag. Vi på Hersleb er selvsagt opptatt av helse og at det vi gjør skal være bærekraftig og sunt.
I tillegg til alt dette har Hersleb også påbygg.

Vi gleder oss til å ta deg i mot på åpen dag. VELKOMMEN TIL OSS ÅPEN DAG 8. FEBRUAR 16-20!