Velkommen til nye og gamle elever

Fra første skoledag 2020

På sentrumsskolen Hersleb har vi planlagt for at du skal få en flott skolestart. Du vil møte lærere som legger til rette for at du skal utforske, være nysgjerrig og aktiv i læringsarbeidet, og aller best lærer du sammen med andre. Samarbeid gjør både deg og dine medelever bedre,- og det er moro! Hersleb har også svært mange eksterne samarbeidspartnere som gjør undervisningen spennende. Læring skjer ikke bare i klasserommet. Vi bruker hele byen. Spesielt dette skoleåret blir markeringen av skolens 100 års jubileum. Det får du høre mer om i høst.

Det er alltid mye informasjon i starten av et nytt skoleår. Som ny elev på studiespesialisering skal du blant annet velge språk og matematikkvariant (praktisk eller teoretisk matematikk). Dette får du god hjelp til hos oss. Du vil også den første skoleuken få all den informasjonen du trenger som elev ved Hersleb. Følg i tillegg med på hjemmesiden vår, samt Facebook og Instagram (H20vgs).

Oppmøtetider første skoledag mandag 22. august:

Vg1 studiespesialisering:            Kl. 0900 i skolegården
Vg1 helse- og oppvekstfag:        Kl. 0900 i auditoriet

Vg2 studiespesialisering:            Kl. 1030 i skolegården
Vg2 helse- og oppvekstfag:        Kl. 1030 i auditoriet

Vg3 studiespesialisering:            Kl. 1200 i skolegården
Påbygg:                                          Kl. 1200 i skolegården

Vg3 helse-og oppvekstfag:         Kl. 1200 i auditoriet

Grunnskolen:                               Kl. 1000 i kantinen

Intensivklassen (GS) starter 8. august kl. 0900. Møt i kantinen

Foreldremøte for Vg1

Det holdes et informasjonsmøte for foreldre og foresatte onsdag 31. august kl. 1800 på skolen.

Velkommen til sentrumsskolen Hersleb!

Astrid Grytte