Karriereveileder, rådgivere og miljøarbeidere

Bilde av karriereveileder Martine Steinland

Målet med karriereveiledning er at elevene skal bli bedre i stand til å håndtere overganger, og til å ta meningsfulle valg knyttet til utdanning, læring og arbeid gjennom livet. Elevene skal få selvinnsikt og bli kjent med seg selv, få hjelp til å finne informasjon og utforske mulighetene sine, slik at de kan ta gode valg knyttet til utdanning- og jobb. Elevene får verktøy til å utforske sine interesser, vi gjennomfører gruppeveiledning i klasserom, inviterer aktører, arbeidsgivere og utdanningsinstitusjoner til skolen, booker inn foredragsholder og holde workshops innen ulike temaer som jobbsøk, høyere utdanning, «flytte hjemmefra» for å nevne noe. Elevene får også besøke ulike bedrifter og institusjoner slik at de får bedre innsikt i hvordan utdanning og arbeid foregår.
Ta gjerne kontakt med Martine Steinland om du lurer på noe. Hun har kontor på rom: 142.

Karriere5.jpg

Hersleb har flere rådgivere som kan hjelpe de fleste med det meste. Send dem en e-post dersom du ønsker tidsavtale.

Kunst, design og arkitektur Vg1 og Påbygg (3PBB, 3PBC og 3PBD)
Thomas Kruse

Studiespesialisering Vg1 og Vg2
Kjersti Stenersen
Studiespesialisering Vg3, spesped. koordinator
Marianne Borud Veiby
Helse- og oppvekstfag Vg1 og Kunst, design og arkitektur Vg2
Lina Jagels

Helse og oppvekstfag Vg2 og Vg3 og Påbygg 3PBA:
Trine Sønsteby
Astrid Ljøgodt er miljøarbeider og Inger H. Falkenberg er kulturveileder på skolen. Det er bare å sende en e-post eller oppsøke dem i friminuttene om du ønkser å snakke med en av dem.
Astrid Ljøgodt
Inger H. Falkenberg
Mangfoldsrådgiver på Hersleb vgs er:
Trine Straume Fjeldmann

Avdeling Elisenberg -Forberedende opplæring til vgs:

Rådgiver
Camilla Bergaust